beszámoló

A Szervezeti kultúra kutatás és fejlesztés tárgyról készített - remélhetőleg - heti rendszerességű beszámoló-blog. Sajátélmény, tanulás és tanulságok!

Friss topikok

Linkblog

okt 16.

2007.10.20. 20:29 - datolyalma

Mostani bejegyzésemben két dologról szeretnék írni. Az órai munkán a csoportosan végzett elemzésről és a csoportmunkánkról.
A csoportosan végzett elemzésben az tetszett nagyon, hogy mindannyian figyeltünk egymásra, mindenkinek az ötlete benne volt abban, amit leírtunk. Most már nekem is kezdenek világosodni a vállalati kultúra leírására használt fogalmak - pl. differenciációs és integrációs megközelítés, vezetői szempontú, vagy kritikai megközelítés - így már én is többet tudtam a dologhoz hozzátenni. Különösen inspiráló volt a jéghegy modell, amit én nem ismertem, de nagyon tetszik - esetleg más jelenségek leírására, nem csak cégekére is fogom használni. Ami leginkább tetszik a modellben, az az érthetősége, egyszerűsége és az ábra, amit rajzoltunk hozzá - a képek, ábrák sokkal jobban megmaradnak a fejemben, mint a csak szöveges leírások.
A csoportmunkáról csak pozitív dolgokat tudok mondani. Kicsit tartottam ettől is, hogy milyen lesz a csoportomba beilleszkedni egy hónapos késéssel, de a harmadik találkozónk után nagyon optimista vagyok. Az órai munkához hasonlóan, a kutatásban is nagyon jól működünk együtt, mindenki megcsinálja a külön feladatát, ugyanakkor a találkozókon közösen is tudunk gondolkodni, ötletelni, struktúrát rakni a feladatokba, határidőket szabni stb. Így elhatároztuk, hogy a nehézségek ellenére tovább folytatjuk az eddigi kutatást, és legfeljebb, ha nagyon nem megy a dolog, a kvalitatív kutatást majd máshol végezzük. Már feldolgoztuk és ábrázoltuk a kérdőívek eredményeit, megcsináltuk közösen az esszé vázlatát és felosztottuk a "fejezeteket" egymás között. Mindezt teljes egyetértésben és még gyorsan is, ráadásul egy kis egyéb beszélgetésre is jutott idő!
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása