beszámoló

A Szervezeti kultúra kutatás és fejlesztés tárgyról készített - remélhetőleg - heti rendszerességű beszámoló-blog. Sajátélmény, tanulás és tanulságok!

Friss topikok

Linkblog

november 13.

2007.11.26. 10:52 - datolyalma

Ismét belecsöppentem az egyetembe, és az órára beérve kicsit ijedten tapasztaltam, hogy csoporttársaim nem voltak ott. Úgyhogy elkezdtem rendesen jegyzetelni az anyagot, hátha jó lesz még valamire a kutatás második részéhez - amit akkor még el sem tudtam képzelni, hogy hogyan fog kinézni!
Szerencsére a második órára már megérkezett mindenki Alinát leszámítva, így a konzultációs részben összeraktuk, hogy milyen kérdéseket fogunk nagyjából feltenni az interjúalanyainknak. Ez utólag elég vicces, mert egy csomó ideig fogalmazgattuk őket, pedig amikor ott voltunk, én nagyon jól ráéreztem, hogy hogyan kell olyan nyitott kérdéseket feltenni, amiben nincsen értékvállalás, véleménnyilvánítás, és nyilván ezek a leghatékonyabbak. Amúgy közben összeraktam, hogy a saját tréningjeinken is mindig így kérdezünk - csaképp ott angolul - úgyhogy azt a tapasztalatomat is fel tudtam használni az interjúzás során. Sajnos ezt nem mindenki értette meg a csoportból, de erről majd később... Pénteken már el is mentünk a KKK-ba Eszterrel és Gergővel, itt elkezdtük kicsit fényképezni az épületet és beszéltünk munkaügyis Erzsikével, aki segített az interjúalanyaink kiválasztásában. Ezek után hárman, ill. később Gergő és mi Eszterrel körbejártuk leendő intejrúalanyainkat és csodák-csodájára mindenki nagyon készségesen talált nekünk egy időpontot a jövő hétre, amikor jöhetünk! Először persze mindenki mondta, hogy nagyon elfoglalt a költözés miatt (valóban, már ekkor dobozhalmok között kellett lavírozni a folyosón), de végül mégiscsak sikerült a dolog.
Hétfőn már mentünk is interjúzni Gergővel  - két interjút készítettünk, egyet diktafon nélkül, egyet meg azzal. Itt már rögtön fény derült a kérdezés mikéntjének fontosságára, mert Gergő sajnos sokszor a saját sztoriait is mesélte, és utána kérdezett rá valamire. Ezt meg is mondtam neki finoman, de a Márti és őáltala készített interjúkban hasonló stílusa volt, úgy látszik, ilyet tud csak. Nekem sikerült Gabiban azt az érzést keltenem viszont, hogy velem nyugodtan beszélhet az összes vállalati pletykáról, úgyhogy az informális kapcsolatokról rengeteg mindent elmondott, már a hivatalos interjúkérdések után, csak úgy saját kezdeményezésére!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása